Elektroniczny odpis aktu stanu cywilnego
E-usługa umożliwia wnioskowanie online o odpis aktu stanu cywilnego, ale również umożliwia jego otrzymanie od ręki w wersji elektronicznej. Dokument jest generowany bezpośrednio z Systemu Rejestrów Państwowych (SRP), a następnie automatycznie przesyłany na skrzynkę wnioskodawcy Mój Gov.
Wydanie dokumentu od ręki jest możliwe przy spełnieniu następujących warunków:
odpis aktu, o który wnioskujesz, musi dotyczyć osoby wnioskującej, wstępnych, zstępnych, małżonka,
system - w trakcie wypełniania wniosku - musi potwierdzić, że możliwe jest automatyczne wydanie odpisu.
Co zrobić, aby uzyskać odpis w wersji elektronicznej?
Najpierw należy założyć profil zaufany, potem zalogować się do konta Mój GOV, a następnie wybrać e-usługę „Uzyskaj odpis aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu)”. Wypełniając elektroniczny formularz należy zaznaczyć, aby dokument został wysłany na skrzynkę Mój GOV.
Taki uzyskany odpis, będzie miał moc prawną tylko w wersji elektronicznej.
Automatyczny odpis będzie zawierał podpis kwalifikowany potwierdzający autentyczność odpisu.