Urząd Miasta i Gminy w Górze
Powróć do: KIEROWNICTWO URZĘDU

Burmistrz Góry

Tadeusz Juska

Burmistrz Góry

Tadeusz_Juska 
 

  Urząd Miasta i Gminy w Górze
 ul. Adama Mickiewicza 1 pok. 100
 tel. 65 544 36 03,
 fax. 65 543 26 58
 e-mail: burmistrz@gora.com.pl

 

Do kompetencji Burmistrza należy pełnienie funkcji:

  • organu wykonawczego gminy,
  • kierownika Urzędu,
  • zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
  • zgromadzenia wspólników (walnego zgromadzenia) w jednoosobowych spółkach gminy,
  • organu administracji publicznej pierwszej instancji,
  • administratora danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie,
  • zapewnienie organizacji i funkcjonowania ochrony informacji niejawnych,
  • Szefa Obrony Cywilnej Miasta i Gminy Góra.

Zakres działania Burmistrza jako kierownika Urzędu obejmuje:

  • zatrudnianie i zwalnianie pracowników,
  • określanie warunków pracy i płacy pracownikom Urzędu,
  • wykonywanie innych uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Urzędu, wynikających z kodeksu pracy i ustawy o pracownikach samorządowych,
  • administrowanie funduszem świadczeń socjalnych,
  • rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu,
  • wydawanie aktów prawnych wewnętrznego urzędowania w formie zarządzeń,
  • zatwierdzanie planów działania i planów kontroli Urzędu.

Zakres działania Burmistrza jako organu administracji publicznej pierwszej instancji obejmuje:

  • wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
  • udzielanie upoważnień do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych.

Do kompetencji Burmistrza należy ponadto:

  • kierowanie bieżącymi sprawami gminy,
  • reprezentowanie gminy na zewnątrz,
  • prowadzenie bieżącej gospodarki finansowej gminy,
  • składanie, w ramach posiadanych upoważnień, oświadczeń woli w sprawach     związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy,
  • zapewnienie funkcjonowania w gminie kontroli zarządczej,
  • zapewnienie prowadzenia audytu wewnętrznego,
  • podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,
  • współdziałanie z Radą i jej komisjami,
  • uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych, których gmina jest członkiem,
  • współpraca z samorządem powiatowym i sąsiednimi gminami w celu rozwiązywania wspólnych problemów i obrony wspólnych interesów,
  • współpraca z jednostkami pomocniczymi gminy i organizowanie okresowych zebrań sołtysów,
  • przyjmowanie interesantów w indywidualnych sprawach, w tym również w sprawach skarg i wniosków w czasie określonym w Regulaminie,
  • wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami ustaw i uchwał Rady.

Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:

  • Zastępcy Burmistrza,
  • Sekretarza,
  • Skarbnika,
  • Radców Prawnych,
  • Pełnomocnika ds. kontroli zarządczej,
  • Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych,
  • Audytora Wewnętrznego,
  • Inspektora Ochrony Danych,
  • Koordynatora ds. dostępności,
  • Stanowiska ds. zarządzania kryzysowego,
  • Stanowiska ds. bezpieczeństwa publicznego.

Burmistrz, w ramach ustalonego podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, koordynuje pracę i nadzoruje działalność:

  • Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu,
  • Wydziału Rozwoju i Komunikacji Społecznej,
  • Biura Zamówień Publicznych,
  • Urzędu Stanu Cywilnego.