Tadeusz Otto
Sekretarz Miasta i Gminy
Urząd Miasta i Gminy w Górze
ul. Adama Mickiewicza 1 pok. 3
tel. 65 544 36 05
fax 65 543 26 58
e-mail: sekretarz@gora.com.pl
Do kompetencji Sekretarza należy:
- wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza;
- sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem Urzędu;
- podejmowanie działań usprawniających pracę Urzędu;
- czuwanie nad dyscypliną pracy w Urzędzie;
- dbałość o podnoszenie kultury pracy pracowników Urzędu i przestrzeganie wartości etycznych;
- opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego oraz projektów jego zmian;
- opracowywanie projektów zakresów czynności Naczelnikom i pracownikom zatrudnionym na samodzielnych stanowiskach pracy;
- opiniowanie zakresów czynności pracowników Wydziałów;
- wydawanie opinii w sprawach sporów kompetencyjnych między Wydziałami;
- opracowywanie rocznego planu działania Urzędu, nadzorowanie jego realizacji i składanie sprawozdań w tym zakresie;
- koordynowanie działalności kontrolnej Urzędu;
- przygotowywanie projektu rocznego planu kontroli;
- sporządzanie sprawozdania z rocznego planu kontroli Urzędu;
- nadzór nad stosowaniem przepisów w zakresie ochrony danych osobowych w Urzędzie;
- prowadzenie spraw służących promocji gminy;
- prowadzenie spraw dotyczących wydawnictw gminnych;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem czasopisma „Przegląd Górowski”;
- nadzór nad prowadzeniem Portalu Internetowego Gminy Góra oraz Biuletynu Informacji Publicznej;
- wspieranie działań służących rozwojowi turystyki w gminie;
- wykonywanie przysługujących gminie kompetencji organu właścicielskiego w spółkach kapitałowych, w których gmina posiada swoje udziały w zakresie nadzoru formalnego;
- prowadzenie spraw z zakresu przynależności gminy do stowarzyszeń oraz związków międzygminnych;
- prowadzenie spraw dotyczących współpracy Gminy Góra z organizacjami pozarządowymi, a w szczególności:
- prowadzenie rejestru organizacji pozarządowych,
- sporządzanie planu współpracy Gminy Góra z organizacjami pozarządowymi,
- nadzorowanie realizacji programu współpracy,
- sporządzanie informacji i sprawozdań z realizacji programu,
- przekazywanie informacji dla organizacji pozarządowych,
- organizowanie okresowych spotkań Burmistrza Góry z organizacjami pozarządowymi;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją na terenie gminy wyborów powszechnych i referendów;
- prowadzenie spraw dotyczących współpracy z samorządami zagranicznymi;
- zapewnienie właściwego współdziałania pomiędzy Radą i jej komisjami a Urzędem;
- uczestniczenie w sesjach Rady i pracach komisji problemowych Rady w zakresie uzgodnionym z Burmistrzem;
- nadzór na organizacją uroczystości państwowych i lokalnych w gminie;
- reprezentowanie Burmistrza na spotkaniach, naradach i uroczystościach lokalnych;
- przyjmowanie oświadczeń ostatniej woli spadkodawców;
- koordynowanie pracy i nadzorowanie działalności:
- Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich,
- Biura Obsługi Organów Gminy.