Deklaracja dostępności
Wstęp
Urząd Miasta i Gminy w Górze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej 2ClickPortal.pl.
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Nie wszystkie zamieszczone na Portalu Internetowym publikacje w formie plików PDF są dostępne cyfrowo.
- W skanowanych dokumentach brak jest warstwy tekstowej.
- Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
- Na stronie internetowej znajdują się dokumenty multimedialne, do których nie dodano napisów dla osób głuchych.
Portal Internetowy Gminy Góra spełnia wymagania standardu dostępności dla osób niepełnosprawnych WCAG 2.1.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Audyt został przeprowadzony w formie samooceny w opaciu o walidatory. Witryna spełnia drugi stopień (WAI-AA) wymogu specyfikacji dostępności dla osób niepełnosprawnych WCAG 2.1, stopień wymogu specyfikacji dostępności dla osób niepełnosprawnych WCAG 2.1
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Arkadiusz Gortych, gortych@gora.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 65 544 36 35. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta i Gminy w Górze mieści się w 2 lokalizacjach.
Budynek główny Urzędu położony jest w Górze przy ul. Adama Mickiewicza 1, 56-200 Góra.
- Wejście do budynku jak i komunikacja wewnątrz budynku jest utrudniona ze względu na występujące bariery poziome i pionowe (schody, progi w drzwiach).
- Budynek nie posiada windy.
- Przed wejściem do budynku umieszczono dzwonek dla osób niepełnosprawnych. Po jego uruchomieniu do petenta wychodzi urzędnik, który zajmuje się obsługą petenta.
- Przed budynkiem Urzędu jest zlokalizowany parking z 2 miejscami dla osób niepełnosprawnych.
- Na parterze budynku mieści się punkt informacyjny.
- Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku Urzędu zapewniona jest w sposób wizualny poprzez tablicę informacyjna umieszczoną przy wejściu do budynku oraz w sposób głosowy w punkcie informacyjnym Urzędu.
- W punkcie informacyjnym istnieje możliwość z skorzystania z tłumacza języka migowego online.
- Do budynku można wejścia z psem asystującym.
- W budynku zlokalizowana jest pętla indukcyjna wspomagająca słyszenie.
Drugi budynek – siedziba Urzędu Stanu Cywilnego położony jest w Górze przy ul. Podwale 10, 56-200 Góra.
- Wejście do budynku jak i komunikacja wewnątrz budynku jest utrudniona ze względu na występujące bariery poziome i pionowe (schody, progi w drzwiach).
- Budynek nie posiada windy.
- Do budynku można wejścia z psem asystującym.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych, ani innych urządzeń wspomagających słyszenie.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848