Urząd Miasta i Gminy w Górze
Powróć do: strona główna

Deklaracja dostępności

Urząd Miasta i Gminy w Górze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony gora.com.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

  • Nie wszystkie zamieszczone na Portalu Internetowym publikacje w formie plików PDF są dostępne cyfrowo.
  • W skanowanych dokumentach brak jest warstwy tekstowej.
  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
  • Na stronie internetowej znajdują się dokumenty multimedialne, do których nie dodano napisów dla osób głuchych.

Portal Internetowy Gminy Góra spełnia wymagania standardu dostępności dla osób niepełnosprawnych WCAG 2.1.

Link do wyniku przeprowadzonej analizy.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:

Audyt został przeprowadzony w formie samooceny w oparciu o walidatory. Witryna spełnia drugi stopień (WAI-AA) wymogu specyfikacji dostępności dla osób niepełnosprawnych WCAG 2.1, stopień wymogu specyfikacji dostępności dla osób niepełnosprawnych WCAG 2.1

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tadeusz Otto, sekretarz@gora.com.pl. 65 544 36 05

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Miasta i Gminy w Górze mieści się w 2 lokalizacjach.

Budynek główny Urzędu położony jest w Górze przy ul. Adama Mickiewicza 1, 56-200 Góra.

  • Wejście do budynku jak i komunikacja wewnątrz budynku jest utrudniona ze względu na występujące bariery poziome i pionowe (schody, progi w drzwiach).
  • Budynek nie posiada windy.
  • Przed wejściem do budynku umieszczono dzwonek dla osób niepełnosprawnych. Po jego uruchomieniu do petenta wychodzi urzędnik, który zajmuje się obsługą petenta.
  • Przed budynkiem Urzędu jest zlokalizowany parking z 2 miejscami dla osób niepełnosprawnych.
  • Na parterze budynku mieści się punkt informacyjny.
  • Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku Urzędu zapewniona jest w sposób wizualny poprzez tablicę informacyjna umieszczoną przy wejściu do budynku oraz w sposób głosowy w punkcie informacyjnym Urzędu.
  • W punkcie informacyjnym istnieje możliwość z skorzystania z tłumacza języka migowego online.
  • Do budynku można wejścia z psem asystującym.
  • W budynku zlokalizowana jest pętla indukcyjna wspomagająca słyszenie.

 

Drugi budynek – siedziba Urzędu Stanu Cywilnego położony jest w Górze przy ul. Podwale 10, 56-200 Góra.

  • Wejście do budynku jak i komunikacja wewnątrz budynku jest utrudniona ze względu na występujące bariery poziome i pionowe (schody, progi w drzwiach).
  • Budynek nie posiada windy.
  • Do budynku można wejścia z psem asystującym.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych, ani innych urządzeń wspomagających słyszenie.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848