Kodowanie na dywanie – czas start!
Po dokonaniu wszelkich formalności – zgromadzeniu zgód od rodziców, opracowaniu celowości innowacji oraz ułożeniu jej planu działań – nauczycielki SP3 Góra p. Jolanta Wilkosz i p. Wioleta Leśniak przeszły do realizacji przedsięwzięcia. Na pierwszym spotkaniu z chętnymi uczniami z klasy Ib zostało pokrótce wyjaśnione na czym polega kodowanie. Następnie pierwszoklasiści powtarzali wyklaskiwane przez osoby prowadzące rytmy. Utrudnieniem było wymyślanie i wyklaskiwanie rytmów przez dzieci. Kolejna zabawa polegała na pokonywaniu według ustalonych algorytmów magicznego toru. Tor ułożony został z kartek, gdzie każdy kolor oznaczał inną komendę – np. kartka zielona – wykonaj podskok, kartka czerwona – wykonaj skłon itd. Uwieńczeniem zajęć była nauka starej gry w statki. Uczniowie przećwiczyli najpierw odczytywanie współrzędnych wskazywanych pól, następnie zakodowali lokalizację statków a później rywalizowali ze sobą w dwóch grupach odgadując położenie wielomasztowców przeciwnej drużyny. Była to bardzo emocjonująca zabawa. Te zajęcia miały na celu rozwijanie pamięci, spostrzegawczości, umiejętności wydawania poleceń oraz słuchania ze zrozumieniem. Poza tym stanowiły one alternatywy sposób spędzania wolnego czasu.
SP3