Odśnieżanie chodników - obowiązek właścicieli i zarządców
W związku z opadami śniegu przypominamy, że obowiązek uprzątnięcia błota , śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości ciąży na właścicielach, współwłaścicielach, użytkownikach wieczystych, osobach posiadających nieruchomość w zarządzie oraz jednostkach organizacyjnych i innych podmiotach władających nieruchomością.
Za chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości. Obowiązki te wynikają z ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. / Dz. U. z 2023 r. poz. 1469, 1852.
Kwestia usuwania śniegu na drogach osiedlowych jest zawarta między innymi w art. 61 Prawa budowlanego. Zgodnie z tym przepisem właściciel bądź zarządca nieruchomości musi z zachowaniem należytej staranności zapewniać mieszkańcom bezpieczeństwo podczas użytkowania budynku, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z wystąpieniem niekorzystnych czynników zewnętrznych.
W trosce o mieszkańców naszej Gminy prosimy o wywiązywanie się z tego obowiązku co w dużym stopniu zwiększy bezpieczeństwo zarówno w ruchu pieszym jak i kołowym.