Spotkanie w sprawie audytu energetycznego
W piątek 28 lutego, w sali narad Urzędu Miasta i Gminy w Górze odbyło się spotkanie, na którym omówiono wyniki przeprowadzonych audytów energetycznych dot. gminnych obiektów.
W rozmowach uczestniczyli Radni Rady Miejskiej Góry, Burmistrz Góry Tadeusz Juska, Zastępca Burmistrza Piotr Iskra, Naczelnik Wydziału Planowania i Realizacji Inwestycji Piotr Głowacki, Inspektor ds. realizacji inwestycji i remontów Krzysztof Haliberda oraz przedstawiciel firmy ROBOTECH Wojciech Nakoneczny, który, jako wykonawca opracowania, prezentował analizę danych.
Podstawą opracowania było przeprowadzenie analizy zużycia energii oraz możliwości zabudowy instalacji fotowoltaicznych na 16 obiektach zlokalizowanych w gminie Góra, w tym 14 w m. Góra oraz dwóch w m. Czernina. Analizę wykonano na podstawie rachunków za energię elektryczną z okresu 12 miesięcy (październik 2023-październik 2024).
Wykonany audyt miał za zadanie przekazanie zebranym pierwszych, ogólnych informacji w zakresie możliwości zabudowy instalacji fotowoltaicznych na obiektach gminy Góra. W ramach prezentacji wskazano szacunkowe koszty instalacji, z uwzględnieniem czasookresu zwrotu. Rozmawiano także o korzyściach jakie niosą za sobą indywidualne instalacje na danym obiekcie oraz w odniesieniu do globalnego tematu produkcji energii elektrycznej na potrzeby własne Gminy Góra. Ponadto, przeprowadzona analiza wskazała jak wykorzystywana jest zamówiona moc energii elektrycznej i dla których obiektów można ją zmodyfikować, bez konieczności zmiany urządzeń (zmniejszenie mocy generuje oszczędności finansowe).